Next Level Racing is een Australische chassisfabrikant met een wereldwijde reputatie die eigenlijk geen introductie nodig heeft. Het merk biedt meer dan dertig chassis aan in de online shop, met opties voor buizen en aluminium profielen. De catalogus van het merk is echt uitgebreid en heeft net een nieuw lid verwelkomd: de F-GT Pro.
De F-GT Pro is een nieuw ontwerp gebaseerd op het MonkeyDriver-concept van Next Level Racing. De MonkeyDriver is een buisvormig hybride chassis dat kan worden aangepast aan vrijwel elke sim-racing rijpositie door het zadel te veranderen.

Qua design is Next Level Racing gekomen met een minimalistisch chassis dat vooral sober is. De rode accenten zijn verdwenen en vervangen door een volledig effen kleurenschema. Er is een grijze optie en een zwarte, met het logo van het merk in het wit op een beugel.
Over ondersteuning gesproken, de structuur is gebaseerd op stalen buizen met een diameter van 50 mm. Dankzij de gereedschapsloze verstelsystemen kun je de stoel aanpassen aan de configuratie van je setup. Je kunt de F-GT Pro gebruiken voor Formula, GT, touring, rally en min of meer alles op het gebied van sim-racing. Next Level Racing heeft al dit soort hybride chassis in zijn catalogus, zoals de F-GT Elite 160, maar in plaats van de bovenstructuur te laten kantelen, verandert de F-GT Pro alleen de positie van de stoel. Het is slim, eenvoudig te ontwerpen en vooral goedkoop om te implementeren.

Laten we verder gaan met de zitting. Het heeft een buisvormige structuur, met een systeem voor positieverandering zonder gereedschap, zoals ik al zei. Op de stoel, die overigens geen kuip is, zitten 4 kussentjes. Je kunt kiezen uit verschillende rijposities, tussen Formula, GT en al het andere. Je kunt de stoel verlagen en de hoek van de rugleuning aanpassen aan je voorkeuren. Er is echter geen zijsteun, en dat is de prijs die je betaalt voor een betaalbaar hybride chassis.
Laten we het nu even over de prijs hebben. De F-GT Pro kost €999 inclusief btw in Europa en is verkrijgbaar vanaf april. Dit betekent dat je het chassis nu al kunt kopen. En voor € 99 extra kun je een monitorhouder, een houder voorde versnellingspook/handrem en een houder voor randapparatuur (toetsenbord en muis) krijgen. Elke standaard is apart verkrijgbaar. Al met al heb je een compleet hybride chassis voor net onder de €1.300, wat volgens mij niet slecht is.
0 reacties